travelaround.reismee.nl

50 Dagen op reis!

50 Dagen op reis!Raketlancering, Student in College Park & verbranden op MiamiBeach..

90 Dagen lang, de maximale duur van een toeristenvisum in de Verenigde Staten. Dit lijkt eenbeste tijdmaar het blijft belangrijk om goed in te plannen waar je heen wilt gaan en de manier waarop je dit gaat doen in dit gigantisch uitgespreide land. Zo heb ik in afgelopen maand ruim 5000 km afgelegd om in de VS een 10tal plaatsen te bezoeken!

Terug naar het land zelf, wat komt er in jullie op als je denkt aan de Verenigde Staten?

'Alleen maar hamburgers en hotdogs met daarbij liters cola, & alles is er groot, Veel te groot! Zomaar even een bekend beeld van het land. Nu is de VS een land waar in het algemeen veel bekende stereotypen over zijn, tijd om er zelf maar eens een kijkje in te nemen!

WelcometoNew York State! Eenmaal de grens over zie ik een busje met toeristen net vertrekken vanuitdeNiagarafalls, het begintlangzaam donker te worden, en de 1e slaapplaats moest nog worden bevestigd. Onderweg in de bus naarBuffaloStadkomt er nognet op tijd een berichtje binnen van Joemet zijn adresvlakvoordatm'ntelefoonuitvalt..Eenmaal aangekomen op hetadres kunnen de ondergesneeuwde kleren wordenopgehangen,enzullen de komende2nachteninBuffalo worden doorgebracht.De stadBuffalohadwel eens een andere naam zou kunnen hebben, namelijk nieuw Amsterdam!inde19e eeuw kochten Nederlandseinvesteerdersnamelijkgrote stukken land in het westen van de staat op & noemde deze plaats nieuw Amsterdam, echter kozen de inwoners voor de naam Buffalo.

De stad waarvan het inwonersaantal de afgelopen 50 jaar is gehalveerd ten gevolge van de lage werkgelegenheid maar ook door het slechte weer heeft helaas weinig weg van een bruisendestad..Deze2 dagenop onderzoek naar bezienswaardighedengegaan & zo ben ik terecht gekomen op eenNaval& Military park, waar je de mogelijkheid hebt om aan boord te gaan van een Torpedojager,Onderzeeeren een Cruiser, allen gebruikt tijdens de 2e wereldoorlog! Tijd voor Amerikaanse oorlogsgeschiedenis!

Deze dagen ook lekker met de fiets op pad gegaan met Joe &Emmaleewaarbij ik verbleef, goed ingepakt en welwant de temperaturen liggen in deze stad nog rond het vriespunt!

In hetwat rustige Buffalo, wordt er op woensdag nog even online gekeken naarbus ticketsrichting NewYork, tijd voor actie! Dezelfde dagwordt ernogkoers gezetrichting dezuidelijkergelegen miljoenenstadNew York! Half 3s'nachtskomt de bus aan, hartjeManhatten,Roltrap omhoog,de klapdeuren door en daar sta je dan, midden tussen dewolkenkrabbers& deenorme reclameborden. Enkeldetaxi's samen met afvalwagenszijn op dit tijdstip nog te vinden opde weg.

Doordestraatlopendzie ik verderopenormeelektronische billboardsdie de straat belichten,Time Square! Tijd omrichting mijn hostel te gaan, en even een aantal uurtjesbij te komen.

Een wereld van verschil tussen Buffalo en New York! Deze stad heeft zeker een hoop te bieden op het gebied van bezienswaardigheden, shoppen (voor de dames), culinair genieten & ook avontuur. Na bijgekomen te zijn in het Hostel te Brooklyn wordt koers gezet richtingManhatten, het eiland waar Wall Streetgevestigdis, grote tentoonstellingen worden gegeven in de Broadwaytheaters, en waar je urenlang kunt wandelen in Central Park, hiernaastboodde stad nog veel meer mogelijkheden maar je moet wel tegen wat drukte kunnen, want de stad is vol mettoeristen, en hier hoor ik natuurlijkbij! Het mooie van New Yorkvindik dat alles en iedereen door elkaarleeft, woonten werkt, en dat er voor iedereen wat te beleven valt. Detegenvaller van de stad is toch echthetkostenplaatje,metal het toerismekan er aardig opverdiendworden en dat hebben ze hier maar al te goed door..

Na6 dagen doorgebracht te hebben in New York, een potje wezen Golfen aan de Hudson River, aan boord geweest van deStaten Island ferry, een Broadway Musical te hebben bezocht,lekkerhebben rondgefietst in de drukke binnenstadenredelijk wat van de stad gezien te hebbenheb ik besloten de bus te pakken omrichtingWashington DC af te reizen!

Met de wolkenkrabbers achter ons gelaten vertrekken we langzaam uit New York en rijd de bus momenteel door het groene landschap voordatDCbereikt wordt, met af en toe een stop tussen de grote steden wordt ik wat bekender met het leven buiten de stad en de mensen die er wonen.

Aangekomen in Washingtonwordt in de verte deCapitolgespot! De wetgevende macht van Amerika ligt op loopafstand van me af, richting het Washington Monument lopend vanuit deCapitoltrekt het Witte Huis de aandacht en ben hier ook even gestopt om even eenselfie te maken met Mr.Presidenthimself

Washington DC, een stad dat vol staat metregeringsgebouwen, monumenten en enormemusea, en een gebied waar je continu omringd wordt door deSecretService, en de FBI, lekker veilig dus(:

Hier kan ik wel wat tijddoorbrengen.Komendedagen dan ook met regelmaat een museum bezocht, richting hetPentagongegaan, de National Zoo bezocht, en ben ikuitgenodigd door SarahuitDC,om een baseball wedstrijd de bezoeken van de WashingtonNationals! En nu nog winnen(:

Omringddoor veiligheidsdienstenhoef jejedoor de stratenlopendvan het centrum in DC immer niet snel bang te voelen en dat heb ik ondervonden ook. Plots werd ik gevolgd door een politieman en op de schouders getikt waarna hij vertelde dat ik'verdachte'foto's stond te maken van de omgeving, na een klein gesprekje te hebben gevoerden mijn paspoort aan hem hebben laten zien, waser gelukkigniets aan de hand.

In de tijd dat ik inDCverbleef ben ik nog op bezoek gegaan bijElyStopak! Een jongen die ik afgelopen winter in Berlijn ontmoet hebt en die op dit momentafstudeerdaanMarlylandUniversity! Even een paar daagjes op bezoek dus;)ondergedompeld in de studenten sfeer, en na geproefd te hebben van het Campus leven, heb ik gevraagd of er een mogelijkheid was een college bij te wonen!

Éen van de huisgenoten vanElyhad een deze dagen een laatste les voor zijn eindexamens MechanicalEngineering, en dat leek wel een interessant vak om eens bij te wonen.Voor 1 keerterug naar de schoolbanken dus! Gelukkig heeft de leraar niet opgemerkt dat het mijn eerste en laatsteles was, anders kon er gelachenworden..

Nas'middags'gestudeerd'te hebben was hets'avondstijd om te feesten! En dat kan vrijwelelke dag hier op deCampus

Na vervolgensnog een aantal dagen in Washington DC te hebben verbleven was het weer tijd de backpack intepakken en koers te zettenrichinghet zuiden van de oostkust,Miami isde volgende bestemming!

Miami Beach, eenplaats waar de wegenvaak gevuld wordt metluxesportwagens, waar vrijwel iedereen in hun zwemkleding voorbijloopt, enwaar krachtoefeningen gedaan worden aan het strandiseen plek waar men over het algemeen graag gezien wil worden,

Na een aantal uur het strand op te zijn geweest,zonder zonnebrand te hebben gebruikt kan je het natuurlijk alraden..De komende dagen kon ik op de blaren zitten, en vervolgens kwam het vervellennog.

Vanuit Miami Beach, de volgende dag met eentour busrichting National ParkEvergladesgegaan om een dagje het 1 na grootste natuurpark van Amerika te bezoeken, en te genieten van de enorme moerassen omgeven door talvan exotischediersoorten.Met een hoge snelheid wordt de groep over de moerassengemanoeuvreerd door middel van eenhovercraften met regelmaat werden wij verrast dooreenalligator, handen binnenboord dus.

Na een aantal dagen in Miami te zijn verbleven ben ik richting Orlando afgereisd, een stad dat vol staat met Disneythemaparken, UniversalStudios&SeaWorldmaar ook de stad dat het meest dichtbij het Cape Kennedy Air Force Station ligt, het lanceergebied van Spaceshuttles en Raketten van NASA enSpaceX, een Amerikaans ruimtetransport bedrijf.

Op Donderdag middag 16.47 stond de lancering gepland en al uren voor de lancering stonden honderden toeschouwers klaar met verrekijkers. Vandaag zoude 'Falcon9' gelanceerd worden met eensattelietaan boord gebruikt door Bangladesh.

Helaas maar waar werd 58 seconden voor take-off de lanceringgeanuleerden werd de lancering met 24 uuruitgesteld..

Na een extra nacht bij te hebben geboekt en een extra dag de auto hebben gehuurd was het de volgende dag hopen op beter nieuws!Na een betere plaats te hebben gevonden om de lancering te bekijken, en met een heldere lucht om me heen, was het nu toch wel hopen dat de lancering door zou gaan, Omringd door toeschouwers met telelens camera's die live mee zaten te luisteren naar de meldkamer werd zachtjes afgeteld.. Alle ogen zijn gericht op de raket, en je hoort enkel nog dezeewind voordat de raket gelanceerd word..Het lijkt wel inslow motion, maar daar gaat hij, de 70 meter lange raket baant zich een weg door de lucht richting de ruimte! Pas 15 seconden na de lancering is het luide gerommel te horen vanderaket, en langzaam maar zeker verdwijnt de raket in de verte, enkel een rookpluim is nog te zien.

Na een geslaagdelanceringkaner weer gekeken worden naar de volgende bestemmingen, New Orleans, Nashville,Mepmhis& Texas, leuk dat je de blog gelezen hebt en hopelijk tot de volgende!

Groetjes vanuit de ruimte :)

Klaas

Wat er geweldige verhalen weer. Vol verbazing gelezen. Ik dacht dat ik het meeste al wel wist uit de gesprekken met jou via Whatsapp, maar ik werd toch verrast door wat je allemaal beschrijft. Was weer zeer de moeite waard om te lezen. Bedankt voor de update en ik zie al uit naar de volgende...

Jonathan

Mooi El!

Je maakt goed gebruik van de tijd die je daar hebt. Ga zo door, en veel plezier.

Groetjes,
Je broer

Noa

Fijn Elron om met je mee te "reizen" en je te volgen. Het ziet er gezellig en zeer gevarieerd uit.
Ben benieuwd naar je volgende blog. Heel plezierige reis toegewenst. ?
Mam

Tonnie Faase

Hoi Elton,
Mooie verhalen man , ik begrijp dat je Pa ook even poolshoogte komt nemen
In the states ,maak er samen een mooi avontuur van.Als het bevalt stuur ik Alvin ook de wereld rond?Heb ik ook een reisje in het verschiet.